BLOGG
Marie började sin resa hos oss i september 2016, vilket innebär att hon har varit med oss i åtta år nu. Under denna tid har mycket hänt. Marie startade sin karriär som kundtjänstmedarbetare och ordermottagare, en roll som alltid haft kunden i fokus. Från första dagen har hon arbetat med att sätta kundens perspektiv främst.
"Det finns alltid något nytt att lära sig, och varje dag innebär nya situationer där man får möta kunder och växa som person. Kunden är alltid i fokus," berättar Marie.
Hon har även hjälpt till med andra uppgifter som att köpa in kontorsmaterial till att boka fönsterputs och flyttstädningar samt hemstädning. Marie har även samordnat kickoffs och ansvarat för mat och arrangemang.
Dessutom har hon varit delaktig i flyttprojektet av kontoret från Sollentuna till vårt nya kontor i Kista, en del av vår tillväxtresa. När Marie började hos oss var vi bara 7-8 personer. Sedan dess har rollerna omfördelats och vi har vuxit tillsammans som ett gemensamt och stort team.
På kontoret är Marie en strålande källa av energi och humor. Hon ser alltid fram emot torsdagsfikan på Kista-kontoret, där hennes passion för bakning verkligen kommer till sin rätt. En annan charmig detalj om Marie är att hennes favoritfärg är rosa.
Dagen börjar inte utan den första koppen kaffe för Marie. Kl. 07.00 börjar arbetsdagen med att gå igenom alla mail som kommit in och se till att inget akut behöver åtgärdas omedelbart. Telefonen är också ständigt aktiv. Mellan april och juni är det högsäsong för fönsterputs, och majoriteten av samtalen handlar om att boka lediga tider för detta. Att vara ute i god tid och ta första möjliga chans är nyckeln till riktigt rena fönster inför vår och sommartiden.
"Då är det extra kul att jobba, för det känns speciellt med det höga trycket och allt som händer," berättar Marie.
Enligt Marie är en av de viktigaste egenskaperna för någon i kundtjänst att kunna bemöta varje kund individuellt och få dem att känna sig lyssnade på. Hon anser att en av de största utmaningarna i hennes arbete är att hantera missnöjda kunder med en positiv och professionell attityd, även under press. Marie har utvecklat ett stort tålamod och en imponerande skicklighet i kommunikation. Hennes förmåga att behålla lugnet och effektivt lösa problem i stressiga situationer gör henne till en ovärderlig medlem i teamet.
"Att kunna sätta sig in i vad kunden önskar och vill är avgörande," berättar Marie.
De vanligaste frågorna som Marie får handlar om lediga tider för olika tjänster och supportärenden som om- och avbokningar samt tilläggstjänster. Via telefon får hon ofta frågor om snabb tillgång till lediga tider, medan mejl oftast handlar om olika supportärenden och tillägg vid nästa städtillfälle.
VI ÄR SVANENMÄRKTA
AUKTORISERADE MED KOLLEKTIVAVTAL
Vi värnar om våra medarbetare och vår gemensamma miljö. Den 12 november 2010 erhöll Städpulsen AB Svanenlicens. Vår städfirma erbjuder Svanenmärkt hemstädning och fönsterputs. Svanenmärkningen gäller även trappstädning, kontorsstädning, golvvård, flyttstädning, byggstädning och storstädning. Vårt miljöarbete är ständigt pågående.